Jak zaplanować dobrze sklep internetowy?

Jak zaplanować dobrze sklep internetowy?

Rynek e-commerce nieustannie się rozwija i choć pozornie założenie sklepu internetowego nie wydaje się niczym skomplikowanym, nie jest to tak prosta sprawa. Samo stworzenie sklepu to dopiero wierzchołek góry lodowej.

Od czego zacząć?

Pierwszym krokiem powinno być oczywiście określenie branży, asortymentu oraz zdefiniowanie potencjalnych klientów. Trzeba pomyśleć też o dostawcach i sposobie magazynowania towaru oraz odpowiedniej strategii marketingowej. Ponieważ konkurencja w sieci jest ogromna i to praktycznie w każdej branży, reklama to połowa sukcesu. Poza tym warto prześledzić poczynania konkurencji, ich metody działania oraz sposoby pozyskiwania klientów. Na tej podstawie można określić swoje mocne i słabe strony oraz realne szanse i ryzyko rynkowe.

Nazwa sklepu internetowego

Chwytliwa nazwa sklepu internetowego jest ważna. Powinna być krótka, łatwa do zapamiętania i zapisania oraz co najważniejsze dopasowana do specyfiki prowadzonego przez nas biznesu. Czego unikać?
– stosowania końcówek typu „pol”, „ex”, które w żaden sposób nie kojarzą się z nowoczesnym przedsiębiorstwem,
– stosowania kiepsko brzmiących skrótów,
– stosowania nazw, które mogą się źle kojarzyć.

Rejestracja firmy

Aby móc legalnie prowadzić działalność gospodarczą, firmę trzeba zarejestrować w Urzędzie Miasta. Potrzebny będzie nam REGON, który zdobędziemy w Urzędzie Statystycznym, firmowe konto bankowe, pieczątka oraz NIP. Kolejna sprawa to wybór formy opodatkowania, zgłoszenie się do obowiązkowych ubezpieczeń w ZUS oraz zgłoszenie do Państwowej Inspekcji Pracy. Istnieje również możliwość założenia firmy przez Internet.

Wybór oprogramowania

Wybór odpowiedniego oprogramowania do sklepu jest niezwykle istotne, dlatego taka decyzja nie powinna być podejmowana pochopnie, gdyż od tego w dużej mierze będzie zależeć komfort naszej pracy. W zależności od posiadanego budżetu mamy do wyboru oprogramowania bezpłatne, płatne lub dedykowane, tworzone specjalnie na nasze zamówienie. Dla początkujących przedsiębiorców najlepszym rozwiązaniem wydaje się oprogramowanie gotowe, które jest wprawdzie płatne, ale posiada dobrą jakość, poza tym, aby je obsługiwać nie jest potrzebna specjalistyczna wiedza, ani pomoc informatyków.

Regulamin sklepu

Do obowiązków prawnych, jakie powinien spełnić każdy nowy sklep internetowy należy skonstruowanie profesjonalnego regulaminu wolnego od wszelkich luk prawnych.

Beata Banasiak
Ekspert finansowy

Brak komentarzy

Napisz komentarz